17 Haziran 2014 Salı

Liselerde Dil(İngilizce) Bölümü

Ben bir dil öğrencisi olarak sizlere dil bölümünü anlatacağım. Dil bölümü aslında biraz zordur ama çalışmalarla bunun önüne geçilir. Dil bölümü sürekli tekrar, çalışma, kelime ezberleme, yeni konuya çalışma vb. sürekli aktiflik ister. Dil bölümü okuyan biri doktor, polis vb. İngilizce'nin dışında kalan mesleklere ilgisiz olur. Çünkü onlar için bir tek İngilizce vardır.Bir ytıl boyunca öğretmenlerimin yardımıyla baya bir İngilizce öğrendik. Sağolsunlar kendileri çok iyi öğretmenlerdi. İyi bir eğitim almak için öğretmen çok önemlidir. Öğretmenin öğrencinin üzerinde durması gerekir. Çünkü çoğu öğrenci anlamadığı bir konuyu da bazı nedenlerden dolayı öğretmenine anlamadığını söylemez. Ama bence bir öğrenci gidip anlamadığı konuyu öğretmeninden anlatmasını istemelidir. Çünkü devletimiz bizim için onlara para ödüyor. Bu paranın boşa gitmemesi için lütfen derslerimize çalışalım. Tekrar konumuza dönecek olursak okulun ilk aylarında öğretmenimiz sınıfa gelerek herkesin 140 TL karşılığında bir set alacağımızı ve tüm yıl boyunca bu setten ders işleyeceğimizi belirtti. Ben başlarda almayacaktım ama sınıftaki tüm arkadaşlarım aldığı için bende aldım. Ama öğretmenlerimiz setin tamamını bana vermedikleri için seneye almayacağım. 1 Yıl boyunca sürekli bu kitaplardan ders işledik. Çok şey öğrendim aslında. Yani diyebilirim ki bir yıl boyunca çok şey öğrendik. Toparlayacak olursak dil bölümü İngilizceyi sevenlerin bölümü. Sürekli aktiflik ister ona göre sonradan pişman olmayın :)

1 yorum: